Newcastle w gronie najbogatszych
W raporcie napisano o Newcastle:
Newcastle United wraca do Money League na 19 miejscu po tym, jak ich przychody wzrosły o 35% do 129,7 miliona funtów. Na boisku Sroki zaliczyły frustrujący sezon wcześnie odpadając z obu pucharów, a także przegrywając u siebie i na wyjeździe ze swoimi największymi rywalami Sunderlandem, by ostatecznie zakończyć sezon na 10 miejscu w Premier League.
Przychody Newcastle z transmisji, tak jak u innych angielskich klubów, znacznie wrosły o 27,2 mln funtów (53%) do 78,2 mln funtów dzięki nowej umowie Premier League z telewizją. To wyrównało stratę środków z UEFA (5,3 mln euro) po tym, jak sezon wcześniej Newcastle awansowało do ćwierćfinału Ligi Europy.
Brak Newcastle w europejskich pucharach w sezonie 2013/14 sprawił, że zespół zagrał o 4 mecze mniej na St. James’ Park, co zmniejszyło dochody z meczów o 7% do 25,9 mln funtów. Średnia frekwencja na St. James’ Park wyniosła 50 688 widzów na meczach ligowych, co jest trzecim najlepszym wynikiem w Premier League.
W sezonie 2013/14 dochody z reklam wzrosły o imponujące 50% do 25,6 mln funtów. Był to pierwszy rok obowiązywania kontrowersyjnej umowy z Wongą, a także kontynuacja długoterminowej współpracy z Pumą i Thomasem Cookiem oraz dołączenie bukmachera internetowego 138.com. Wonga i Thomas Cook związali się z klubem na wiele lat, a Puma na początku sezonu 2014/15 ogłosiła przedłużenie umowy na lata, dzięki czemu Newcastle pod względem komercyjnym jest obecnie najsilniejsze w swojej historii.
Po tym, jak Newcastle było zawsze obecne w Money League do sezonu 2007/08, nowa umowa Premier League z telewizją pomogła Newcastle wrócić do czołowej 20 Money League. Połączenie silnej pozycji komercyjnej z ciągłym i licznym wsparciem Toon Army może sprawić, że Newcastle w najbliższych edycjach Money League nadal będzie w czołowej 20.
Czołowa 20 Money League:
Warto dodać, że w zestawieniu nie uwzględniono m.in. kwot ze sprzedaży zawodników.
Komentarze | 2
kagawa napisał:22.01.15, 18:49Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, żeby dodać komentarz.